Pages

si cantik dan si kacak

Monday, September 19, 2011

I'm PRO to be, NOT GRO to be.

Assalamualaikum . . . 

Alhamdulilah hari ni berjaya jugak melawan penyakit 'M' untuk attend satu seminar kat MCMC, Cyberjaya . Kalau diikutkan hati yang malas ni, mmg rasa nak tarik je selimut untuk sambung tidur pagi nih. Hehe. Tapi disebabkan assignment by Dr Kiranjit, terpaksa jugak la gagahkan diri ni. Walaupun hati tak rela, just niat dalam hati hope ada la something yg aku dapat bawak balik in returns :)

1st time tengok lecturer2 senior (Prof, Prof Madya, Dr) present diaorg punya research yg ambik masa bertahun2 nak siap. This seminar is about the research collaboration on networked media content between SKMM and institutions of higher learning. Aku utk siapkan research semester 3 pun, menangis rasanya . Isk3. Salute laaaaaah! :p

Seryes, mula2 aku ngantuk jugak tengok lecturer2 ni present research dieorg. Its all about new media la. The consequences, content, n bla bla bla..... Then, 2nd session been continued by discussion forum ' business and social development in social media' by several people yang sangat2 berjaya such as CEO of DAPAT Vista Sdn Bhd, PR Google Inc Southest Asia, CEO Hahah Deals & Hahah Marketing & Consultancy, n also Shajaratul Dur Ismail. All of them are successful person in their business field. Alhamdulilah banyak sangat petua, info and also nasihat yg diaorg bagi. Seronok aku dgn discussion mereka :P *Ceit, bahasa bunga2. Tu la, tadi xsuke sangat nak attend the seminar, sekarang rasa nak duduk berjam2 dengar discussion tu tadi. Banyak info pasal blogging yg aku dapat. Nak share kat sini pon, xlarat rasanya. Kalau nak, email me ya :) sharing is caring guys.

Ok,
Insyaallah, semester 5 ni aku bakal menghadapi satu lagi subject 'academic writing' n been asked to do a research paper based on degree level. Tajuk apa tu, aku xfikirkan lagi. Otak tengah beku lagi since di'hadiahkan' 4months semester break :) My advisor for this subject is Miss Baby Anusha :) Best kan nama dia, secomel orgnya :p Doakan aku dapat menghadapi research paper ni dgn baik ya :)

p/s : xdapat upload Picta, broadband laju macam kura2 :p

No comments: